Ara
  • Yazarın fotoğrafıFzt. Aysu Sezin TEZ

HAMİLELİKTE EGZERSİZ

Hamilelik dönemi kadın vücudunun değişim ve dönüşüm sürecidir. Kadın değişir, dünyaya bir varlık getirir ve büyütür. Bir kadın hamilelik sürecinde hayatı boyunca yaşamadığı değişimler yaşar. Hormonlar ve adaptasyon hamilelerin bu sürece uyum sağlamalarını kolaylaştırırken bazı durumlar ortaya çıkabilir.

Hamilelik sürecinde ağırlık artar. ;Annelerin vücudu ortalama 4.5 kg'lık ekstra bir yağ deposu oluşturur. Bu yağ deposu doğum sonrası olası bir kıtlık durumuna karşı vücudun sizi koruma çabasıdır. Ayrıca kan hacmi,doku sıvısı, ve meme, rahim gibi vücut bölümlerinin büyümesiyle bir hamilelikte ortalama 12 kilo alınır. Kas iskelet sistemi artan ağırlığı taşımak zorundadır. Ayrıca bebek büyüdükçe annenin ağırlık merkezi yer değiştireceğinden bu durum vücut ağrılarına sebep olmaktadır. Bel ağrılarının yanı sıra, ödem ve buna bağlı sinir sıkışmaları, kas krampları, bacak ağrıları görülebilmektedir.

Bunun yanında gece uykuları bozulduğunda etkin dinlenme sağlanamadığından anne adayları kendilerini yorgun hissedebilir. Solunum sıkıntıları yaşanabilir.

Enerji kullanma verimi düşebilir. Bu durumları yönetebilmek, doğuma ve sonrasına hazır olmak için hamilelik dönemini egzersiz yaparak geçirmek uygun bir çözüm olabilir.

Hamilelikte egzersiz dünyada yaygındır. Uygun olan başlama zamanı 12. hafta ve sonrasıdır. Mutlaka doktora danışılmalı spor için uygun olunup olunmadığı öğrenilmedir. Sonrasında kendinize ve ihtiyaçlarınıza uygun bir eğitmen bulabilirsiniz. Çalıştığınız eğitmen hamilelik süreci ve sıkıntıları hakkında bilgi sahibi olmalı ve sizi doğru yönlendirebilmelidir. Egzersizlerin yanında, etkin gevşeme ve solunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.Bu alanda çalışan bir fizyoterapist ile size uygun egzersizleri planlayabilir.Hamilelikte egzersiz;

-Hamilelikte ortaya çıkan bel-sırt ağrılarını önler.

-Gövde kaslarını kuvvetlendirir, koordinasyonu arttırır.Hareket etmek kolaylaşır.

-Hamilelik ile oluşan şişlik ve ödemi azaltır.

-Fiziksel ve psikolojik rahatlama sağlar.

-Bebeğe giden kan akımını artırır.

-Nefes kontrolü ve gevşeme ile anne doğuma hazırlanır.

-Doğum kolaylaşır ve doğum sonrası iyileşme hızlanır.

Hayatınızın her döneminde hareketi rutininizin bir parçası yapın. Harekette kalın!

SAĞLIKLI OLMAK

Sağlık herkesin dileklerinin en başında gelir. O olmazsa olmazımızdır. Sağlıklı bir beden ve zihin mutlu ve huzurlu bir hayatın ilk adımıdır. Peki sağlıklı olmak tam olarak nedir? Zayıf olmak mı? Hiç

ESNEKLİK 3 NASIL ESNERİM?

Esneklik nedir ve esneklikte neler etkilidir konularından sonra bu hafta nasıl olabileceği hakkında konuşalım. Bedenimizi belli bir esneklik seviyesine ulaştırmak istiyorsak esneme, germe hareketleri

ESNEKLİK 2 NELER ETKİLER?

Geçen haftaki yazıda esneklik konusuna giriş yaptık. Esnekliğin ne olduğundan ve neleri etkileyebileceğinden bahsettik. Bu hafta esnekliğin hangi parametrelerden etkileneceğine, vücut esnekliğimizin n